CIF start nieuwe glasvezelcampagne voor tweede deel buitengebied Barneveld

07 dec 2017, 9:31 Gemeente
foto bij persbericht 17 085
Barneveld.nieuws.nl

In januari 2018 start CIF met een nieuwe campagne ‘Glasvezel buitenaf’ in Vallei & Veluwe Midden. Voor de gemeente Barneveld gaat het om het tweede deel van het buitengebied. Voor het eerste deel werd al een succesvolle campagne georganiseerd; binnenkort start CIF met de aanleg van dit deel.

“We zijn blij dat nu ook het tweede deel van ons buitengebied de gelegenheid heeft om zich aan te melden. Ik weet zeker dat er ook in dit gebied veel belangstelling van inwoners én ondernemers zal zijn”, aldus wethouder Gerard van den Hengel.

Inwoners en bedrijven in het gebied ontvangen persoonlijk een uitnodiging voor de informatieavonden. CIF geeft tijdens deze informatieavonden een toelichting over de voordelen van glasvezel, het aanbod en de voorwaarden. Inwoners en bedrijven kunnen straks kiezen uit glasvezelabonnementen van vijf verschillende dienstaanbieders (Caiway, CBizz, Kliksafe, Solcon en WeServe).

Aanbod

Daarnaast betalen de inwoners en bedrijven een vastrechtvergoeding van 12,50 euro per maand òf 1600 euro bij eenmalige afkoop. CIF heeft 50% deelname nodig om glasvezel te kunnen uitrollen. Inwoners die na

de inschrijfperiode alsnog kiezen voor glasvezel, betalen de eenmalige kosten van minimaal 995 euro plus de abonnementskosten en de vastrechtvergoeding.

Blij

Wethouder Van den Hengel is blij met de ontwikkelingen. “We weten dat veel inwoners en ondernemers in het buitengebied met smart wachten op snel internet. De aanleg van glasvezel in het buitengebied kan niet

snel genoeg gebeuren. Tijdens de eerste campagne kregen wij veel verzoeken vanuit het gebied waarvoor nu de campagne start. Ik weet zeker dat we de benodigde 50% gaan halen en dat ook dit gedeelte van ons

buitengebied straks kan beschikken over glasvezel.”

Over CIF

Het Communicatie Infrastructuur Fonds beheert sinds de oprichting in 2008 het derde grootste communicatie infrastructuurnetwerk van Nederland. Het heeft inmiddels 390.000 adressen voorzien van een aansluiting op

coax- en glasvezelnetwerken. Er zijn 15 glasvezelcampagnes succesvol afgerond en dit betekent dat ruim 50.000 adressen de mogelijkheid hebben om over te stappen op glasvezel.