Start cursus Leren werken met de digitale overheid

Bibliotheek Barneveld
Bibliotheek Barneveld
Foto: Barneveld.nieuws.nl

Het aanvragen van huurtoeslag, het doorgeven van een verhuizing, belastingaangifte; bijna alle overheidszaken regelt u tegenwoordig via internet en met een DigiD. Heeft u moeite met het omgaan met overheidswebsites? Volg dan de cursus Leren werken met de digitale overheid.

De cursus bestaat uit de volgende onderdelen:

-het aanvragen en gebruiken van DigiD;
-het zoeken en vinden van informatie op overheidswebsites;
-het aanvragen van bijvoorbeeld een toeslag of het (digitaal) maken van een afspraak;
-het gebruiken van persoonlijke omgevingen van overheidsorganisatie (zoals Mijn toeslagen, werk.nl en Mijn Overheid);
-het gebruik van Regelhulp.

Werkwijze
De cursus bestaat uit 4 bijeenkomsten van 2 uur (19.00-21.00 uur). Er wordt gewerkt met kleine groepen van maximaal 8 deelnemers. De cursus wordt gegeven door 2 gecertificeerde docenten. U gaat zelf oefenen. Voorwaarde is daarom dat u kunt werken met een computer. Als u dat nog niet kunt verwijzen we u graag naar de computercursus Klik & Tik. De cursus Leren werken met de digitale overheid maakt ook gebruik van de site van de gemeente Barneveld.

Deelname is gratis. Wij vragen een eenmalige bijdrage van €15,00 voor het werkboek. Deelname is op volgorde van inschrijving. Deze cursus komt tot stand in samenwerking met Stichting Digisterker en de gemeente Barneveld.


Aanmelden
De cursus start op 13 februari. De overige bijeenkomsten zijn op 20, 27 februari en 6 maart. Tijdstip: 19.00-21.00 uur. Opgeven kan aan de balie in de Bibliotheek Barneveld, Nieuwstraat 29, di t/m za vanaf 14.00 uur. U kunt ook bellen met 0342-403 483, di t/m za vanaf 11.00 uur.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen