Italië favoriet Songfestival op basis van aantal streams

Foto:

Nederlandse S10 volgt op derde plek

Turijn, 10 mei 2022 – Italië is op basis van het aantal afgespeelde streams de grote favoriet voor het winnen van het Eurovisie Songfestival deze week. Het nummer Brividi van Mahmood & Blanco werd op Spotify het meest beluisterd van alle inzendingen, blijkt uit onderzoek van Seeders: ruim 80 miljoen keer. Een groot verschil met nummer twee Zweden, die rond de 17 miljoen keer is gestreamd.
Mahmood doet voor de tweede keer mee aan het Eurovisie Songfestival. In 2019 werd de Italiaan tweede achter Duncan Laurence. Zijn nummer Soldi werd zowel in Italië als daarbuiten echter een grote hit. Stel dat Mahmood & Blanco er met de winst vandoor gaan, zal Italië net als vorig jaar eerste worden. Dat is in de geschiedenis van het Songfestival zelden gebeurd. Ierland is hierop een uitzondering. Het land won van 1992 tot en met 1994 zelfs drie keer op rij.
Nederland op het podium
Zweden met Hold me Closer van Cornelia Jakobs staat op de tweede plek met meer dan 17 miljoen streams. Nederland staat op basis van het aantal afgespeelde streams op de derde plek. Het nummer De Diepte van S10 werd al ruim 14 miljoen keer afgespeeld. Achter S10 volgt Spanje met het nummer SloMo van Chanel met ruim tien miljoen streams.
S10 online populair
De Nederlandse inzending S10 krijgt in aanloop naar de eerste halve finale in Turijn ook online steeds meer bekendheid. Afgelopen maand zag ze haar volgers aantallen op Instagram stijgen met bijna 12.000 nieuwe fans. Sinds afgelopen weekend was er echter een snelle stijging te zien. Zondag kwamen er bijna 1.200 volgers bij voor S10 en maandag was dit hetzelfde aantal.
Ook op Google begint Nederland nieuwsgierig te worden naar het Songfestival. De term ‘Nederlandse inzending Songfestival’ zag een stijging van 250% in het aantal zoekopdrachten. Ook is Nederland benieuwd naar de songtekst van De Diepte. Deze zoekopdracht kende een plus van 150%.
Favorieten bij de bookmakers
Oekraïne is volgens de bookmakers de grote favoriet om het Songfestival dit jaar te winnen. Op basis van het aantal streams staat rapgroep Kalush Orchestra met het nummer Stefania op de zesde plek op de ranglijst. Bij de bookmakers volgen Italië en Zweden wel op plek twee en drie. S10 staat bij de online goksites op de negende plaats.
Over Seeders
Seeders is een online marketing agency, gespecialiseerd in het creëren van online autoriteit en zichtbaarheid. Dit wordt gedaan door middel van linkbuilding, SEO en Digital PR. Inmiddels heeft Seeders de vleugels in Europa uitgeslagen, met vestigingen in Amsterdam, Zwolle, Antwerpen, Warschau, Kopenhagen, Düsseldorf, Barcelona en Lyon. Met een internationaal publisher netwerk biedt Seeders wereldwijde ondersteuning bij het verbeteren van de digitale zichtbaarheid van bedrijven.
Verantwoording onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door Seeders. Het aantal streams werd gemeten op Spotify, het aantal volgers via de tool SocialBlade en het zoekvolume via Google Trends.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Cookieinstellingen