Gemeente Barneveld zet flink in op dienstverlening

Foto: Barneveld.nieuws.nl

De gemeente Barneveld gaat de komende jaren flink aan de slag met haar dienstverlening. Klantgerichter, beter bereikbaar, duidelijke taal, meer online, en vaker met elkaar in gesprek. Dit en meer staat in het Dienstverleningsconcept dat het college van burgemeester en wethouders heeft vastgesteld

Wethouder André van de Burgwal hierover: “Wat verwachten onze inwoners, ondernemers en samenwerkende partners van onze dienstverlening? En welke klantgerichte dienstverlening past daarbij voor een goede klanttevredenheid? De antwoorden op deze vragen, hebben we vastgelegd in servicenormen voor onze dienstverlening. Dat is het niveau dat we minimaal willen halen. En liefst natuurlijk nog een beetje meer. Door deze beloften vast te leggen, geven we een duidelijke richting aan waarnaartoe de dienstverlening zich de komende jaren stap voor stap moet ontwikkelen. Het dienstverleningsconcept is zo met name ook een afspraak met onszelf hoe we invulling willen geven aan de beloften. Daarbij kijken we ook of we processen efficiënter kunnen inrichten en blijven we over het verbeteren van onze dienstverlening in gesprek, bijvoorbeeld via het online inwonerspanel en de tevredenheidsonderzoeken. Het verbeteren van onze dienstverlening is op die manier een doorlopend proces waaraan we altijd werken met als doel tevreden inwoners, ondernemers en partners.

Aandachtspunten komende 2 jaar
De gemeente wil in 2020 en 2021 het voor inwoners, ondernemers en partners gemakkelijker maken om de gemeente en de medewerkers te bereiken, via telefoon, website, aan de balie, via e-mail of post. Kortere wachttijden, minder doorverbinden en minder herhaalverkeer. Daarnaast gaat de gemeente werken aan duidelijkere brieven, e-mails, telefoongesprekken e.d.. Uitgangspunt is duidelijke taal die voor iedereen te begrijpen is. Online moeten ook steeds meer zaken met de gemeente geregeld en afgehandeld kunnen worden. En daar waar zaken ingewikkeld of heel persoonlijk zijn, wil de gemeente eerder in gesprek met elkaar. Deze en andere afspraken heeft de gemeente vastgelegd als de aandachtspunten voor dienstverlening de komende twee jaar.

Gemeente Barneveld

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen