MijnZGV-loket en Helpdesk Digitale Zorg ondersteunen patiënten Ziekenhuis Gelderse Vallei met digitale zorgvragen

Foto: ZGV

Fotobijschrift: Voorzitter raad van bestuur Marjolein de Jong en Nils Baanstra, lid van de cliëntenraad bij de opening van het MijnZGV-loket in de centrale hal van Ziekenhuis Gelderse Vallei. 

Inloggen in het patiëntenportaal ‘MijnZGV’, beeldbellen of thuismonitoring: digitale zorg of zorg op afstand wordt steeds normaler. Maar wat als het even niet lukt? Dan is vanaf 17 oktober het MijnZGV-loket (in het ziekenhuis) of Helpdesk Digitale Zorg (thuis) beschikbaar. Patiënten kunnen hier terecht met al hun vragen over het gebruik van de digitale hulpmiddelen van Ziekenhuis Gelderse Vallei.

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de zorg. Het maakt samenwerken makkelijker, zowel tussen zorgverleners onderling als tussen zorgverleners en patiënten. Patiënten van Ziekenhuis Gelderse Vallei kunnen bijvoorbeeld thuis inloggen in het online patiëntenportaal MijnZGV. Hier kunnen zij hun medisch dossier bekijken, afspraken inzien of soms ook maken. Ook is het mogelijk om vanuit huis te beeldbellen met een zorgverlener.

Hulp bij digitale zorgvragen
Marjolein de Jong, voorzitter raad van bestuur: “In ons ziekenhuis zien we dat steeds meer patiënten gebruik maken van de digitale mogelijkheden. Op deze manier krijgen zij steeds meer regie over hun eigen zorgproces. Dat is een mooie ontwikkeling. Wij vinden het belangrijk dat patiënten goed gebruik kunnen maken van de digitale middelen die wij bieden. Maar wij begrijpen ook dat deze middelen niet voor iedereen eenvoudig zijn. Daarom helpen wij patiënten die bijvoorbeeld vragen hebben over MijnZGV, het inloggen met DigiD of het downloaden van de app graag goed op weg.”

MijnZGV-loket in centrale hal van het ziekenhuis
Het MijnZGV-loket is gevestigd in de centrale hal van het ziekenhuis, in het glazen kantoor achter de aanmeldzuilen. Nel Verheul, medewerker van het MijnZGV-loket: “Als patiënten in het ziekenhuis zijn en een vraag hebben over onze digitale middelen, dan kunnen zij van maandag tot en met vrijdag bij ons binnenlopen. We helpen iedereen graag op weg met hun digitale zorgvraag”.

Helpdesk Digitale Zorg vanuit huis te bereiken
Wanneer patiënten thuis zijn en een digitale vraag hebben, dan is de Helpdesk Digitale Zorg van maandag tot en met vrijdag (09:00 – 17:00 uur) te bereiken via 085-130 45 75. Buiten deze tijden bellen is ook mogelijk: u wordt de volgende werkdag direct teruggebeld. Helpdesk Digitale Zorg is ook te bereiken via de mail: [email protected] en op www.helpdeskdigitalezorg.nl staat een uitgebreid aanbod aan handleidingen rondom digitale zorg.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Cookieinstellingen